Marktaandeel smartwatches 2019
Overzicht van de marktaandelen smartwatches in het eerste kwartaal van 2019
Smartwatches zijn erg populair tegenwoordig en deze trend zal zich de komende tijd waarschijnlijk door gaan zetten. Daarom zetten wij enkele cijfers op een rijtje om een kijkje te nemen in de ontwikkeling van de smartwatch van dit jaar.
Smartwatch zendingen groeiden wereldwijd 48% (ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor). Hiervan was één op de drie een Apple Watch.
De top negen merken dragen bij aan ruim 75% van de marktverzending. Vooral de merken Samsung, Fitbit en Huawei maakten de grootste groei mee in het eerste kwartaal van 2019.
Bron : Counterpoint research
Apple Watch zendingen groeiden met 49% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.
Samsung groeide exponentieel met 127% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Dit was vooral te danken aan het succes van de Galaxy Watch series.
Het marktaandeel van Huawei sprong naar bijna 3% in Q1 2019. Dit kwam vooral door de laatste Huawei Watch GT, een goed betaalbare smartwatch met een opvallend ontwerp.
Wat we zien is dat Apple nog de smartwatch markt domineert met hun Apple Watch series. Samsung heeft wel een mooie sprong gemaakt, maar hun achterstand is nog steeds aanzienlijk.
Marktaandeel smartwatches Q2 2019
Bron : patentlyapple.com
Ook in Q2 2019 is Apple nog veruit de grootste speler op de smartwatch markt. t.o.v. een jaar eerder is hun marktaandeel zelfs nog gestegen. Ook Samsung heeft een grote stap gezet en is nu Fitbit voorbij gegaan.
Marktaandeel smartwatches Q3 2019
In het derde kwartaal is er weinig verandert. Apple is nog steeds (veruit) de grootste en heeft zelfs nog een iets groter aandeel te pakken. Samsung heeft in Q3 iets ingeleverd t.o.v. van Q2 en Fitbit heeft iets teruggewonnen. Nu Fitbit is overgenomen door Google gaan zij misschien wel weer wat groeien in de komende tijd.
Voorspellingen voor de smartwatch markt
Volgens een onderzoek van Market Research Future zal de markt voor smartwatches de komende jaren alleen maar groter worden.
Bron : marketersmedia.com