• Gratis verzending op alle bestellingen
  • Voor 20:00 uur besteld, vandaag verzonden
  • 30 dagen bedenktijd

Meest gestelde vragen (FAQ)

1. Bestelling plaatsen

1.1 Hoe reken ik mijn bestelling af?

 

Je kunt bij ons snel, gemakkelijk en vooral veilig jouw bestelling afrekenen. Je hebt zelf de keuze uit de volgende betaalmogelijkheden: iDeal, PayPal, AfterPay of het bedrag handmatig overmaken. Onze Belgische klanten kunnen de bestelling afrekenen met MisterCash. Wil je nog even rustig alle opties van de betaalmogelijkheden lezen? Neem dan een kijkje op onze betaalmogelijkhedenpagina waarop wij de betaalmethodes uitleggen.

 

1.2 Ik heb een verkeerd afleveradres ingevuld, wat moet ik nu doen?

 

Het is belangrijk om direct contact op te nemen met onze klantenservice door te mailen naar [email protected]. Hopelijk kom je er op tijd achter. Dan kunnen wij de adresgegevens direct voor jou aanpassen, voordat jouw bestelling meegaat met onze PostNL koerier.

Als jouw bestelling al onderweg is, kunnen wij helaas niks meer doen. Je kan dan het beste even bij de buren van het fout opgegeven nummer controleren of zij de Smartwatchbanden envelop hebben ontvangen. Mocht hij daar niet afgeleverd zijn, is de kans groot dat jouw bestelling bij ons retour komt. Zodra hij bij ons retour binnenkomt, zullen wij hem alsnog opsturen naar het juiste adres. Natuurlijk brengen wij jou hier per mail op de hoogte over.

 

1.3 Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb besteld?

 

Dat kan gebeuren! Hopelijk ben je er op tijd bij en kunnen wij het product nog snel voor je omruilen, voordat hij met onze PostNL koerier meegaat. Neem daarom direct contact op met onze klantenservice door te mailen naar [email protected]. Dan kunnen wij het juiste product jouw kant op versturen.

Heb je het product al ontvangen en kom je er dan pas achter dat je het verkeerde product hebt besteld? Lees 3.2 om te weten wat je dan moet doen. 

 

1.4 Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

 

Natuurlijk zijn jouw gegevens persoonlijk en niet voor anderen bedoeld. Wij gebruiken ze ook enkel alleen voor onze administratie en verzending voor een correcte afhandeling. Onze webshop registreert jou als klant en zullen jouw gegevens nooit aan derden verstrekken. Op onze Privacy Policy pagina kun je alles lezen over wat wij doen met jouw persoonlijke gegevens.

 

2. Verzending & levering

2.1 Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

 

Wat leuk dat je bij ons een bestelling hebt geplaatst! Heb je besteld op een werkdag voor 20:00 uur? Dan wordt jouw bestelling dezelfde dag nog verstuurd. Onze verzendpartner PostNL bezorgt jouw bestelling één tot twee werkdagen in de brievenbus. Ervoor thuisblijven hoeft dus niet. Bestellingen naar België doen er doorgaans één werkdag over en worden Tracked via Bpost verstuurd.

Let op! In deze periode van onderbezetting door Coronavirus kan het echter weleens wat langer duren dan je van PostNL (en daarmee) ons gewend bent. Overigens zijn zondag en maandag geen werkdagen voor PostNL, dus heb je een bestelling in het weekend geplaatst? Houd er dan rekening mee dat dinsdag de eerste werkdag is voor het postbedrijf om je bestelling te bezorgen. Mocht je bestelling er nadat wij deze hebben overgedragen aan PostNL onverhoopt iets langer over doen, dan danken we je alvast voor je begrip hiervoor naar ons en natuurlijk ook naar hen. 

 

2.2 Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

 

Wij verzenden alle bestellingen standaard gratis via PostNL. Je hoeft er dus niet voor thuis te blijven, want jouw bestelling komt via de brievenbus op jouw deurmat te liggen. Ook kan je kiezen voor de optie ‘Brievenbuspakket met Track & Trace code’. De kosten hiervan bedragen alleen €4,60. Je hebt dan wel de mogelijkheid om jouw bestelling de hele dag te volgen om te kijken wanneer die geleverd wordt.

 

2.3 Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

 

Jouw bestelling wordt verzonden in een Smartwatchbanden envelop met in de binnenkant bubbeltjes, zodat het artikel(en) goed wordt beschermd. Grotere bestellingen versturen wij in een brievenbusdoosje, zodat jouw bestelling alsnog in de brievenbus kan en jij hiervoor niet hoeft thuis te blijven. Mocht er tijdens het verzenden toch iets defect zijn geraakt, neem dan even contact met onze klantenservice op door te mailen naar [email protected].

 

2.4 Kan ik mijn bestelling volgen?

 

De bestellingen versturen wij met de ‘Standaard brievenbuspost’. Bij deze verzendmethode kun je jouw bestelling helaas niet volgen, maar wil je dat eigenlijk wel? Kies dan voor de optie ‘Brievenbuspakketje met Track & Trace code’. Dan kan je jouw bestelling de hele dag volgen wanneer je maar wilt.

 

2.5 Moet ik thuisblijven om mijn bestelling in ontvangst te nemen?

 

Je bestelling wordt door de brievenbus geleverd door PostNL, zodat je gelukkig niet hoeft thuis te zijn om je bestelling in ontvangst te kunnen nemen.

 

2.6 Wat zijn de bezorgkosten?

 

Wij verzenden al onze bestellingen binnen Nederland GRATIS, ondanks de grootte van je bestelling.  Om jouw pakket te volgen, heb je de keuze voor de optie ‘Brievenbuspakketje met Track & Trace code’. Hierdoor kan je jouw bestelling de hele dag volgen. De kosten hiervan zijn voor eigen rekening en bedragen €4,60.

Bestellingen naar België worden met Track & Trace via bpost verstuurd en zijn gratis vanaf € 20,- met gratis verzending. Bestellingen hieronder kosten € 1,50 bezorgkosten.

 

2.7 Wat is de levertijd van mijn bestelling?

 

Als je voor 20:00 uur op een werkdag hebt besteld, dragen wij dezelfde werkdag nog jouw bestelling over aan PostNL. In Nederland heb je je bestelling binnen 1 á 2 werkdagen op jouw deurmat liggen. Bestellingen naar België doen er doorgaans 3- 4 werkdagen over.

Let op! In deze periode van onderbezetting door Coronavirus kan het echter weleens wat langer duren dan je van PostNL (en daarmee ons) gewend bent. Overigens zijn zondag en maandag geen werkdagen voor PostNL. Heb je een bestelling in het weekend geplaatst? Houd er dan rekening mee dat dinsdag de eerste werkdag is voor het postbedrijf om je bestelling te bezorgen.

 

3. Retourneren

3.1 Wat is jullie retourbeleid?

 

Retourneren is bij ons geen enkel probleem! Je kunt jouw order namelijk binnen 30 werkdagen na ontvangst retourneren. We zouden het zeer waarderen als je dit kunt doen in de originele verpakking.

Volg de volgende stappen om je retour in goede orde af te handelen:

  1. Op pagina mijn account kun je inloggen en je retour aanmelden via "Mijn bestellingen". Heb je geen account aangemaakt tijdens je bestelling? Dan kan je dit alsnog doen door hetzelfde e-mailadres te gebruiken waardoor de order alsnog in je account komt te staan.
  2. Wanneer je retour is aangemeld via stap 1 kun je het retourformulier downloaden. Het is geen verplichting, maar het zou wel heel fijn zijn als je deze ook kunt bijvoegen. Hierdoor kunnen we gemakkelijker je retour aan jou koppelen.
  3. Je kunt de te retourneren artikelen samen met het retourformulier in dezelfde verpakking/envelop naar ons terugsturen naar onderstaand adres;

Smartwatchbanden.nl 
t.a.v. Retourneren
Naaldwijkseweg 18
2291 PA, Wateringen
Nederland

* Vermeld altijd je ordernummer in of op de smartwatchbanden envelop*

De kosten voor retourneren zijn voor eigen rekening, tenzij je kiest voor een tegoedbon of product ruilen. De retourzending kan je per brievenbuspost versturen, maar is jouw pakket te groot voor de brievenbus op straat? Stuur hem dan op als pakketpost. Met de optie Track & Trace kun je jouw retour ten alle tijden volgen, zodat je er zeker van bent dat hij goed bij ons aankomt. Het risico van de retourzending in het geval deze zoek raakt ligt bij jou. Is je product beschadigd of verkeerd geleverd? Neem dan contact op met onze klantenservice, zodat wij dit probleem direct voor je kunnen oplossen en jij niet voor deze kosten hoeft op te draaien. Stuur daarom een mail naar [email protected].

Wat gebeurt er als je jouw retour hebt verstuurd?
Zodra wij jouw retour ontvangen en verwerkt hebben, brengen wij jou via de mail op de hoogte hierover. Wanneer wij het product in goede en originele staat ontvangen hebben, zullen wij het verschuldigde orderbedrag binnen 5 werkdagen na ontvangst terugstorten, via de door jou gekozen betaalwijze.

 

3.2 Kan ik een artikel ook ruilen?

 

Ja natuurlijk! Je kan alle producten die je bij ons besteld hebt, ruilen. Download hiervoor ons retourformulier en vul daarop in welk product je wilt ruilen. Je kunt de te retourneren artikelen samen met dit formulier in de Smartwatchbanden envelop terugsturen naar ons. Dit kan je gratis doen door op de envelop "retour afzender" te vermelden en vergeet ook niet jouw ordernummer toe te voegen. Hierdoor weten wij direct dat het om jouw bestelling gaat en hoeven wij niet verder te zoeken naar gegevens. De retour kan je naar onderstaand adres versturen:

Smartwatchbanden.nl 
t.a.v. Retourneren
Naaldwijkseweg 18
2291 PA, Wateringen

Wij zien jouw retour graat tegemoet!

 

3.3 Hebben jullie mijn retour al goed ontvangen?

 

Wij verwachten binnen 5 werkdagen jouw retourzending in ons magazijn te ontvangen. Het kan mogelijk zijn dat er soms wat vertraging is bij PostNL. Zodra wij jouw retour hebben ontvangen, brengen wij jou hier direct op de hoogte over door middel van een bevestigingsmail. Wij storten binnen 5 werkdagen het aankoopbedrag terug op dezelfde manier als dat jij de bestelling betaald hebt. Per bank kan het verschillen hoe snel het aankoopbedrag weer op je rekening staat. Heb je betaald via PayPal of AfterPay? Dan wordt jouw factuur aangepast via PayPal of AfterPay.

 

4. Probleem met de bestelling

4.1 Ik heb een verkeerd product ontvangen. Wat nu?

 

Dat is niet de bedoeling, onze excuses hiervoor. Natuurlijk willen wij dit direct voor je oplossen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice door te mailen naar [email protected]. Wij zullen het juiste product gelijk naar jou toesturen.

 

4.2 Mijn ontvangen product ziet er anders uit dan op de website. Hoe kan dat?

 

Wij doen ons best om alle producten naar waarheid weer te geven op de website. Soms kan de afbeelding toch iets afwijken. Heb je echt twijfels? Neem gerust contact met ons op via [email protected].

 

4.3 Ik heb een beschadigd product ontvangen. Wat nu?

 

Wat vervelend om te horen dat jouw product beschadigd is. Wij kunnen begrijpen dat dit vervelend is voor jou, onze excuses daarom hiervoor. Wij adviseren om direct contact op met onze klantenservice door te mailen naar [email protected]. Belangrijk is om een aantal foto’s mee te sturen van het beschadigde product, zodat wij de schade kunnen zien en jou zo goed mogelijk verder kunnen helpen. Vergeet ook zeker niet jouw ordernummer te vermelden, zodat wij direct weten dat het om jouw bestelling gaat. Wij vinden natuurlijk de gepaste oplossing voor jou!

 

4.4 Mijn bestelling is niet compleet geleverd. Wat moet ik nu doen?

 

Sorry, dat is zeker niet de bedoeling! Zorg dat je direct contact opneemt met onze klantenservice door te mailen naar [email protected]. Wij snappen dat dit vervelend is en daarom zullen wij zo snel mogelijk het ontbrekende artikel naar jou toesturen (als deze op voorraad is).

You can compare a maximum of 3 products

    Hide compare box
    Om de website goed te laten functioneren en voor persoonlijke advertenties, maken wij gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Wil je de best mogelijke gebruikservaring en geoptimaliseerde advertenties? Klik dan op 'Ja' om hiermee akkoord te gaan. Is dat voor jou akkoord? JaNeeWil je meer weten? Bekijk dan onze Privacy Policy »