Gratis verzending op alle bestellingen (NL & BE)
Voor 22:00 besteld, vandaag (tracked) verzonden
100 dagen bedenktijd

Krijg automatisch 50% korting op het tweede bandje Krijg automatisch 50% korting op het tweede bandje

Gratis verzending op alle bestellingen (NL & BE)
Voor 22:00 besteld, vandaag (tracked) verzonden
100 dagen bedenktijd

Krijg automatisch 50% korting op het tweede bandje Krijg automatisch 50% korting op het tweede bandje

Door Giovanny, 30 november 2022

Hoe werkt Whatsapp op Fitbit

Fitbit heeft geen officiële Whatsapp app op de smartwatch maar je kan Whatsapp toch nog op een andere manier gebruiken via je Fitbit smartwatch. In deze blog leren we je hoe!

Whatsapp op Fitbit

Je kunt je iPhone of Android toestel heel simpel koppelen aan je Fitbit smartwatch zodat je berichten kan ontvangen, beantwoorden of verwijderen. Om dit te doen neem je de volgende stappen:

iPhone

  1. Ga naar instellingen > bluetooth > tik op het informatie icoontje naast de naam van je Fitbit smartwatch
  2. Schakel systeemmeldingen delen in
  3. Controleer of je meldingen aan staan

Wanneer de meldingsinstellingen voor Whatsapp op de volgende manier ingesteld staat weet je zeker dat je meldingen ontvangt (geldt voor elke app):

  • Meldingen toestaan: aan
  • Waarschuwingen > Meldingencentrum: aan
  • Toon voorbeelden: altijd of wanneer ontgrendeld

Android-toestellen

Als je meldingen van je telefoon op je Fitbit smartwatch wil ontvangen moeten meldingen voor de desbetreffende apps waarvan je meldingen wil ontvangen aan staan op je telefoon.

  • Zorg ervoor dat je toestel meldingen kan ontvangen als hij vergrendeld is. Tik op Instellingen > Apps en meldingen > Meldingen > Meldingen op vergrendelingsscherm
  • Om app-meldingen te ontvangen, moet je ervoor zorgen dat je app-meldingen op je telefoon kunt ontvangen. Tik op je telefoon op Instellingen > Apps en meldingen > Meldingen en zoek Onlangs verzonden
  • Zorg dat de Fitbit-app toestemming heeft om op de achtergrond uitgevoerd te worden op je Android-toestel

Meldingen in de Fitbit app

  • Zorg ervoor dat je Fitbit-apparaat in de buurt is en tik op het tabblad vandaag > je profielfoto
  • Tik op de afbeelding van je apparaat > Meldingen. Volg de instructies op het scherm om je Fitbit-apparaat aan je telefoon te koppelen en de Fitbit-app toegang te geven tot meldingen.
  • Tik op app-meldingen om apps te kiezen waarvan je meldingen wilt ontvangen.

Whatsapp notificaties verschijnen nu op je thuisscherm. Swipe naar beneden om de berichten te lezen. Je Fitbit smartwatch slaat maximaal 30 berichten op. Krijg je daarna nog meer berichten? Dan worden de oudere berichten één voor één verwijderd.

Hoe reageer ik op berichten met mijn Fitbit smartwatch

Met je Fitbit smartwatch kan je reageren op berichten met snelle antwoorden, een emoji of een ingesproken bericht. Dit kan momenteel op smartwatches die met een Android-toestel zijn gekoppeld.

De snelle antwoorden zijn automatisch ingesteld voor ondersteunende apps die meldingen sturen van je telefoon naar je Fitbit smartwatch. Om een snelle reactie te verzenden tik je op de 3 strepen in het midden.

Als je een snelle reactie wil verzenden moet je telefoon in de buurt zijn, je  bluetooth aan staan en de Fitbit-app moet op de achtergrond ververst worden.

Fitbit app meldingen doen het niet

Meldingen kunnen om verschillende redenen niet op je smartwatch getoond worden. als dit het geval is bij jou controleer dan het volgende:

Controleer je toestel

  • Je telefoon moet binnen 9 meter van je smartwatch zijn om meldingen te kunnen ontvangen.
  • Je ontvangt geen app notificaties als je het gesprek open hebt staan op je telefoon. Je smartwatch toont nieuwe en ongelezen app berichten.
  • Je ontvangt geen app notificaties wanneer je telefoon op niet storen, focus of rijmodus staat.

Controleer je Fitbit smartwatch

  • Je zult geen meldingen op je smartwatch zien als je op je apparaat de instelling niet storen of slaapmodus hebt ingeschakeld.
  • Tik op het scherm van je smartwatch en kijk of je je wachtwoord moet invoeren. 
  • Meldingen zijn uitgeschakeld op je smartwatch. lees hierboven hoe je de meldingen weer aan zet.

Controleer je bluetooth verbinding

  • Er zijn meerdere bluetooth apparaten verbonden met je telefoon waardoor de verbinding met je smartwatch zwakker kan zijn.
  • De verbinding tussen je telefoon en je Fitbit smartwatch is verbroken.
  • Zorg dat de Fitbit-app toegang heeft om op de achtergrond uitgevoerd te worden op je telefoon.

Controleer op updates

  • Je hebt je Fitbit-app geüpdatet. Herstart je telefoon en stel de meldingen opnieuw in.
  • Je smartwatch was aan het synchroniseren. Tijdens het synchroniseren kan de bluetooth ontvangst zwakker zijn.

Meest gestelde vragen

Kan je betalen met een Fitbit horloge?

Ja, lees hier meer over in onze blog smartwatch waar je mee kan betalen.

Is de Fitbit app gratis?

De Fitbit-app en de standaard functies zijn gratis. Als je gebruik wil maken van Fitbit premium, wat een uitbreiding van de app is, betaal je maandelijks €8,99. Wanneer je een jaarabonnement afsluit kost Fitbit Premium €6,67 per maand.

Laat een reactie achter

* Verplichte velden